Kamis, 26 November 2015

Adakah Air yang Remedy Atau Racun? Cara Buat dan Gunakan Air Berstruktur

Adakah Air yang Remedy Atau Racun? Cara Buat dan Gunakan Air Berstruktur

Adakah anda tahu bahawa terdapat 130 jenis air di dalam alam semula jadi? Dan sel-sel kita hanya boleh menggunakan jenis tertentu berstruktur air? Ia adalah benar.

Pertimbangkan ini: sel-sel kita adalah cecair 70% jadi kita perlu banyak air, tetapi untuk menggunakan air masak tubuh kita telah membelanjakan 46 kalori untuk memproses satu liter barangan sebelum ia boleh digunakan.

Itu banyak kerja untuk sel-sel kita! Apabila sel-sel kita adalah pemprosesan sibuk, mereka tidak mempunyai masa untuk mempertahankan diri terhadap penceroboh asing atau melakukan kerja biasa mereka.

Itulah mengapa air boleh sama ada musim bunga hidup untuk badan kita, atau racun.

The Jenis-jenis air untuk Elakkan

Kebanyakan air yang kita minum tidak begitu sihat untuk badan kita. Sebagai contoh, barangan yang keluar dari paip anda mengandungi klorin dan juga banyak garam yang berlebihan yang badan kita tidak boleh diproses. Klorin dan bahan-bahan lain dari paip boleh membunuh bakteria sihat dalam usus, yang mengganggu penghadaman. Mendidih air paip boleh mengeluarkan banyak garam ini. Hanya menyemak di dalam cerek teh anda. Semua barangan putih yang melapisi bahagian dalam teko dicipta dari orang-orang garam larut.

Malangnya, air panas yang menggelegak juga berubah bentuk molekul ke dalam bentuk yang sel-sel kita tidak boleh gunakan serta-merta. Walaupun sel-sel kita boleh, dengan usaha, mengubah molekul rebus ke dalam bentuk berstruktur yang boleh digunakan, 46 kalori badan kita membelanjakan mengubah struktur air adalah tenaga yang tidak boleh diletakkan ke arah penyembuhan, pertumbuhan semula, atau peremajaan.

Jika anda membeli air di kedai runcit, membaca label dengan teliti. Selalunya ia adalah tidak lebih daripada air yang ditapis, tidak benar air bor atau musim bunga. Apabila ditapis, air selalunya masih mengandungi banyak bahan-bahan tidak larut yang badan kita perlu bekerja untuk menghapuskan sebelum ia boleh digunakan.

3 Bentuk Air Kita Perlu Minum

Air yang terbaik adalah jenis yang tulen dari alam semula jadi. Pilihan ini tidak boleh didapati untuk semua orang, tetapi jika anda tinggal di negara ini dan mempunyai akses kepada mineral, sumur bor, atau air, ini sering jenis yang paling sihat. Jika anda boleh mendapatkan jenis ini, ia adalah yang terbaik untuk mendapatkan ia diuji sebelum meminumnya untuk memastikan ia tidak tercemar. Banyak telaga dalam pertanian dan penternakan masyarakat tercemar dengan bahan kimia daripada racun perosak dan racun rumpai.

Air hujan adalah satu lagi pilihan yang baik. Ramai orang mengumpul dan menggunakan air hujan untuk minum. Sekali lagi ujian air sebelum menggunakannya untuk memastikan ia cukup tulen untuk minum.

Jika anda tinggal di bandar dan anda tidak mempunyai akses kepada mineral tulen atau air hujan, satu pilihan lain adalah untuk minum air berstruktur yang sel-sel kita segera boleh digunakan. Anda boleh mendapatkannya daripada buah-buahan, sayur-sayuran, dan air cair daripada ais. Ia distrukturkan dengan betul untuk kegunaan selular. Makan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran akan membantu, tetapi ia tidak akan memberi kesan penghidratan cukup untuk keperluan badan anda.

Cara Membuat Air Berstruktur

Sebaliknya, anda boleh membuat air berstruktur dengan membuat ais, dan kemudian air cair daripada ais yang minum. Hanya membuat beberapa ais, kemudian mencairkan. Anda tidak perlu untuk membekukan semua itu. Hanya pembekuan sebahagian daripadanya akan memindahkan struktur ke seluruh molekul air dalam bekas.

The Yakut orang yang tinggal di Siberia adalah bukti bahawa air berstruktur sihat. Rata-rata, orang-orang ini hidup sehingga berumur lebih daripada 100 tahun, namun mempunyai akses yang sangat sedikit untuk buah-buahan dan sayur-sayuran. Walaupun diet mereka agak miskin, mereka hampir tidak pernah jatuh sakit. Apabila ahli-ahli sains mengkaji tabiat hidup mereka, mereka mendapati bahawa salah satu perkara yang sihat rakyat Yakut lakukan ialah mereka minum air berstruktur. Hidup seperti yang mereka lakukan dalam suasana yang beku, mereka minum air cair dari ketulan ais.

Cukup kemas, bukan? Mudah juga. Menurut beberapa ahli-ahli sains, minum air berstruktur boleh membantu badan kita membersih, mendetoksifikasi dan kelihatan dan berasa lebih muda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar